SATU MALAM DI JOHOR BHARU

Selepas Melaka, kami ke Johor Bharu. Pagi tu, kami sarapan, mandi di swimming pool dulu barulah kami teruskan perjalanan.
Dalam perjalanan, kami singgah di Muar. Kebetulan lalu di depan Sekolah Menengah Sains Muar (SAMURA). Ini sekolah Kak Sulha. Nini pun pernah ke sini dulu, semasa Hari Kecemerlangan Sekolah Berasrama Penuh (HKSBP). Masa tu dah Form 5. Nini join team basketball. Umi tak berapa nak izinkan sebab bila join peringkat kebangsaan, untuk wakili zon utara, boleh kata setiap hari dan hampir setiap masa kami berlatih. Kan nak SPM dah. Nasib baik tak kantoi SPM sebab taksub sungguh nak main. J
Kami teruskan perjalanan. Tapi sebelum sampai JB, kami singgah cuci mata di JPO. Syamil saja sibuk memilih, akhirnya kami beli coklat Upin Ipin. :-D
Sampai di JB dah lewat petang. Kami rehat dulu sebelum keluar makan malam. Sempat merasa sup gearbox. Dah kenyang, konon2 nak terus balik hotel telan Omega Guard. Maklumlah, habis semangkuk kami hirup sup.
Tapi, kami tersinggah pula di depan MBJB ni. Ada padang yang banyak pokok bercahaya dan juga skrin besar di atas jalan. Cantik sangat. Dah macam tengok tv kat atas pulak.
Kami jalan2 la sekejap. Exercise sikit lepas makan banyak.
Dah penat, kami terus balik ke hotel. Esok pagi nak gerak awal2 pagi ke Cherating.
Sepanjang bercuti ni, Nini memang tak tinggal Omega Guard. Ini minyak ikan terbaik yang tak hanyir langsung tau. Elok sangat bila travel bercuti macam ni. Maklumlah, semua makanan nak cuba. Bye2 diet sihat. J

Popular posts from this blog

MAHUKAN ANAK IKUT PERATURAN, TANPA PERLU DIPAKSA?